Un piccolo gesto
può fare la differenza

Organigramma Fondazione

Dr. Stefano Simontacchi

È tra i massimi esperti di fiscalità nazionale e internazionale, voce influente nel panorama economico-finanziario italiano e Presidente della Fondazione Ospedale dei Bambini Buzzi di Milano, la “stella cometa” nell’universo degli ospedali pediatrici del nostro Paese. Ha portato il sogno nello sviluppo di tutte le organizzazioni con cui collabora. Dal 2013, nel suo ruolo di Co-Managing Partner, ha contribuito a consolidare la posizione di leadership di BonelliErede in Italia e l’ha portato a diventare il primo studio legale italiano ad operare stabilmente in Africa. Stefano Simontacchi collabora inoltre regolarmente con il Governo nella stesura di norme ed è attualmente consulente per l’Africa e il Mediterraneo del Ministero degli Esteri. Tra l’altro, ha proposto e scritto il Patent Box (la norma per riportare in Italia gli investimenti in ricerca e sviluppo e beni immateriali) e l’articolata proposta per fare dell’Italia l’hub preferenziale per gli investimenti in Africa e nel bacino del Mediterraneo. Oltre ad essere editorialista del Sole 24Ore, scrive regolarmente sulle principali testate economico-finanziarie su tematiche fiscali e di scenario. È Consigliere di amministrazione di RCS MediaGroup S.p.A. e di Prada S.p.A.

Stefano is a renowned expert in national and international taxation, an influential voice in the Italian economic and financial landscape, and chairman of the foundation of the Children’s Hospital Buzzi in Milan, which is the “guiding star” of paediatric hospitals in Italy. In all the organisations Stefano has worked with, he has instilled the dream to drive their businesses to greater heights. Since he was elected co-managing partner of BonelliErede in 2013, Stefano has toiled not only to maintain the firm’s pole position in Italy but also to expand its international reach and achieve other firsts. To name but one, BonelliErede is the first Italian law firm to set up office in Africa. Stefano also regularly advises the government on drafting legislation and is currently consultant to the Ministry of Foreign Affairs on matters concerning Africa and the Mediterranean. Among other things, he proposed and drafted the Patent Box regime (the piece of legislation aimed at bringing investment in R&D and intangible assets back to Italy) and the African Act (which is aimed at making Italy the preferred hub for investments in Africa and the Mediterranean basin). As well as being a regular contributor to Il Sole 24 Ore, Stefano regularly features – on tax issues and more far-reaching issues – in all the leading financial and economic dailies. He also sits in the boards of RCS MediaGroup S.p.A. and Prada S.p.A.

CONSIGLIERI

Dr. Gabriele Zucchini

Avv. Monica Iacoviello

Dr.ssa Ida Salvo